Καθυστερήσεις / ακυρώσεις πτήσεων

Καθυστερήσεις και ακυρώσεις στις αεροπορικές πτήσεις συμβαίνουν, αυτό δε σημαίνει όμως ότι πρέπει να τις αποδέχεστε. Μπορούμε να σας ενημερώσουμε για τα δικαιώματα που έχετε ως επιβάτες αεροπορικών μεταφορών, όταν το ταξίδι σας δεν πάει όπως το είχατε σχεδιάσει.

Καθυστέρηση στην πτήση εντός της Ε.Ε.

Αυτά είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, όταν βρίσκεστε σε πτήση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της οποίας η αναχώρηση αναβάλλεται:

 

1) Φυλάξτε την κάρτα επιβίβασης και οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο

Εάν δεν έχετε την κάρτα επιβίβασης, χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο πτήσης που φέρει τον αριθμό αναφοράς κράτησης. Ο αριθμός αυτός δίδεται από την αεροπορική εταιρεία στην κράτηση της πτήσης σας και είναι ένας εξαψήφιος κωδικός που μπορεί να περιέχει τόσο αριθμούς όσο και γράμματα.

 

2) Ενημερωθείτε για το λόγο καθυστέρησης της πτήσης

Όσο πιο συγκεκριμένος ο λόγος, τόσο το καλύτερο. Εάν σας πουν ότι οφείλεται σε «επιχειρησιακές περιστάσεις» ή «ελλείψεις στην ασφάλεια των πτήσεων», ζητήσετε περαιτέρω πληροφορίες. Οι πληροφορίες αυτές θα σας φανούν χρήσιμες, εάν αποφασίσετε αργότερα να κάνετε αίτημα αποζημίωσης.

 

3) Σημειώσετε τον πραγματικό χρόνο άφιξης στον τελικό σας προορισμό

Ως χρόνος άφιξης δε θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο οι τροχοί εφάπτονται του εδάφους, αλλά όταν το αεροσκάφος βρίσκεται πράγματι στην πύλη αποβίβασης και η πόρτα ανοίγει. Εάν είχατε καθυστέρηση πέραν των τριών ωρών, ίσως να δικαιούστε αποζημίωση.

 

4) Ζητήστε από την αεροπορική εταιρεία να καλύψει τα γεύματα και αναψυκτικά σας

Εάν είστε αναγκασμένος να παραμείνετε στον αερολιμένα για περισσότερο χρόνο από ό,τι είχε προγραμματιστεί, ανάλογα με την καθυστέρηση και την απόσταση της πτήσης, η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να σας προσφέρει τρόφιμα και ποτά, μειώνοντας έτσι την ταλαιπωρία σας. Κάτι βέβαια που δεν αποτελεί δείγμα καλής φιλοξενίας μόνο, αλλά που σε μερικές περιπτώσεις επιτάσσεται κιόλας.

 

5) Μην υπογράφετε τίποτα και μην δεχτείτε εύκολα προσφορές που ίσως σας στερήσουν τα δικαιώματά σας

Στις προσφορές αυτές συμπεριλαμβάνονται μελλοντικά ταξιδιωτικά κουπόνια ή άλλα δώρα. Ίσως να ακούγονται δελεαστικές, όμως στην πραγματικότητα έτσι ίσως χάσετε αργότερα τα δικαιώματά σας για περαιτέρω αποζημίωση.

 

6) Είτε είχατε καθυστέρηση της πτήσης είτε ακυρώνετε το ταξίδι σας εάν η καθυστέρηση διαρκεί πάνω από 5 ώρες

Εάν δεν επιθυμείτε να συνεχίσετε το ταξίδι σας υπάρχει η δυνατότητα να σάς επιστραφεί ολόκληρο το αντίτιμο του εισιτηρίου πέραν της μεταφοράς σας με πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο της αναχώρησής σας δίχως καμία οικονομική επιβάρυνση, εφόσον είναι απαραίτητο.

 

7) Ζητήστε από την αεροπορική εταιρεία να σας εξασφαλίσει κατάλυμα σε ξενοδοχείο

Εάν έχετε καθηλωθεί στο αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια της νύχτας, περιμένοντας μια εναλλακτική πτήση για τη μεταφορά στον προορισμό σας, η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να καλύψει τις όποιες εύλογες δαπάνες που σχετίζονται με τη διαμονή και μεταφορά σας από και προς το αεροδρόμιο, εφόσον χρειαστεί.

 

8) Φυλάξτε τις αποδείξεις σας όταν η καθυστέρηση σάς επιφέρει επιπλέον δαπάνες

Είτε πρόκειται για δαπάνες προπληρωμένης κράτησης, ξενοδοχείου, ενοικίασης αυτοκινήτου είτε για κάποιες άλλες απρόβλεπτες δαπάνες, οι επιβάτες διεθνών πτήσεων ‒ ακόμα και εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ‒ ίσως μπορούν να ανακτήσουν τις δαπάνες αυτές, εφόσον προκλήθηκαν από καθυστέρηση πτήσης.

 

9) Δείτε εάν η καθυστέρηση της πτήσης σας πληροί τις προϋποθέσεις για αποζημίωση

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;

Διερευνήστε όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τις καθυστερήσεις πτήσεων της Ε.Ε. και μάθετε ακόμα περισσότερα για τα δικαιώματά σας ως επιβάτες αεροπορικών μεταφορών.

Ακυρώσεις πτήσεων της Ε.Ε.: Τι βήματα να ακολουθήσετε

Αυτά είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε εάν βρίσκεστε σε πτήση προς ή από την Ευρωπαϊκή Ένωση, της οποίας η αναχώρηση ματαιώθηκε απρόοπτα:

 

1) Φυλάξτε την κάρτα επιβίβασης και οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο

Εάν δεν έχετε την κάρτα επιβίβασης σας, χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο πτήσης που φέρει τον αριθμό αναφοράς κράτησης. Ο αριθμός αυτός δίνεται από την αεροπορική εταιρεία στην κράτηση της πτήσης σας και είναι ένας εξαψήφιος κωδικός που μπορεί να περιέχει τόσο αριθμούς όσο και γράμματα.

 

2) Ενημερωθείτε για το λόγο ακύρωσης της πτήσης

Όσο πιο συγκεκριμένος ο λόγος, τόσο το καλύτερο. Εάν σας πουν ότι οφείλεται σε «επιχειρησιακές περιστάσεις» ή «ελλείψεις στην ασφάλεια των πτήσεων», ζητήσετε περαιτέρω πληροφορίες. Οι πληροφορίες αυτές θα φανούν σημαντικές εάν αποφασίσετε αργότερα να κάνετε αίτημα αποζημίωσης.

 

3) Ζητήστε μια εναλλακτική πτήση για τη μεταφορά στον προορισμό σας ή την επιστροφή χρημάτων
Εάν δεν επιθυμείτε να συνεχίσετε το ταξίδι σας υπάρχει η δυνατότητα της επιστροφής χρημάτων και μεταφοράς σας με πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο της αναχώρησής σας, εφόσον είναι απαραίτητο.

 

4) Σημειώστε το χρόνο άφιξης στον τελικό σας προορισμό

Ως χρόνος άφιξης δε θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο οι τροχοί του αεροσκάφους εφάπτονται του εδάφους, αλλά όταν το αεροσκάφος βρίσκεται πράγματι στην πύλη αποβίβασης και η πόρτα ανοίγει. Σε περίπτωση που μεταφερθείτε στον προορισμό σας με εναλλακτική πτήση, η αποζημίωσή σας υπολογίζεται με βάση τη συνολική σας καθυστέρηση σε σύγκριση με την αρχική σας προγραμματισμένη ώρα άφιξης.

 

5) Ζητήστε από την αεροπορική εταιρεία να καλύψει τα γεύματα και αναψυκτικά σας

Εάν είστε αναγκασμένος να παραμείνετε στον αερολιμένα για περισσότερο χρόνο από ό,τι είχε προγραμματιστεί, η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να σας προσφέρει τρόφιμα και ποτά, μειώνοντας έτσι την ταλαιπωρία σας. 

 

6) Μην υπογράψετε τίποτα και μην δεχτείτε εύκολα προσφορές που ίσως σας στερήσουν τα δικαιώματά σας

Στις προσφορές αυτές συμπεριλαμβάνονται μελλοντικά ταξιδιωτικά κουπόνια ή άλλα δώρα. Ίσως να ακούγονται δελεαστικές, όμως στην πραγματικότητα έτσι ίσως χάσετε αργότερα τα δικαιώματά σας για περαιτέρω αποζημίωση.

 

7) Ζητήστε από την αεροπορική εταιρεία να σας εξασφαλίσει κατάλυμα σε ξενοδοχείο

Εάν έχετε καθηλωθεί στο αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια της νύχτας, περιμένοντας μια εναλλακτική πτήση για τη μεταφορά στον προορισμό σας, η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να καλύψει τις όποιες εύλογες δαπάνες που σχετίζονται με τη διαμονή και τη μεταφορά σας από και προς το αεροδρόμιο, εφόσον είναι απαραίτητο.

 

8) Φυλάξτε τις αποδείξεις σας όταν η ακύρωση της πτήσης σας σάς επιφέρει επιπλέον δαπάνες

Είτε πρόκειται για δαπάνες προπληρωμένης κράτησης, ξενοδοχείου, ενοικίασης αυτοκινήτου είτε για κάποιες άλλες απρόβλεπτες δαπάνες, οι επιβάτες διεθνών πτήσεων ‒ ακόμα και εντός της Ε.Ε. ‒ ίσως μπορούν να ανακτήσουν τις δαπάνες αυτές, εφόσον προκλήθηκαν από ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης.

 

9) Δείτε εάν η ακύρωση της πτήσης σας πληροί τις προϋποθέσεις για αποζημίωση

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Διερευνήστε όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τις ματαιώσεις πτήσεων της Ε.Ε. και μάθετε ακόμα περισσότερα για τα δικαιώματά σας ως επιβάτες αεροπορικών μεταφορών.

Θέλετε να ταξιδεύετε οικονομικά;

Εγγραφείτε στο newsletter μας και ανακαλύψτε καθημερινά τις καλύτερές μας προσφορές